In life creativity rulez the day!

In life creativity rulez the day!

duminică, 15 mai 2011

HAI LA MUZEU!

Cu ocazia Zilei Internaționale a Muzeelor, în Baia Mare, pe data de 14 mai, toate muzeele din oraș au fost deschise publicului larg, intrarea la expozitii si manifestari fiind gratuită.  Includem aici Muzeul de Mineralogie, Muzeul de Istorie si Arheologie, Muzeul de Arta, Muzeul de Etnografie si Planetariul. Toate au fost deschise inclusiv noaptea, fiind declarată o noapte a muzeelor tipic băimăreană, cu torte aprinse, spectacole de teatru, parada de costume, expozitii etc. În sfârșit am simțit că orașul respiră artă, spiritualitate, creație. Sper doar ca și băimărenii care pur și simplu au umplut muzeele să fi simțit la fel și nu să fi venit doar de formă, așteptând mici și bere gratis sau cine știe ce alte nimicuri, cum ne-am obișnuit prea prost să primim doar pentru a le face pe plac unora. Am fost deosebit de plăcut surprinsă de modul în care a fost renovat Muzeul de Artă, domnul director Alexa primindu-ne cu deosebită căldură, iar exponatele fiind prezentate într-un mod mai mult decât artistic. Încăperile miroseau a cultură și am avut senzația că nu îmi ajung plămânii ca să inspir tooată această atmosferă atât de plăcută. Sălile, până nu demult goale, ale muzeelor din oraș, vibrau acum de viață, de curiozitate, de admirație și multă inspirație! Pe fețele vizitatorilor am citit plăcerea de a evada din lumea prea murdară a cotidianului și de a se propaga în alte universuri paralele, ale trecutului, ale culorilor, ale misterelor universului și pământului, ale tradițiilor și obiceiurilor. Am pășit în alt timp și spațiu. Doar o afirmație a unui concetățean de-al meu care se afla undeva în spate în drumul spre muzeu m-a făcut să mă întristez: ”Și când te gândești că nu am fost niciodată aici, deși locuiesc în Baia Mare de 40 de ani!”. Sper că domnul în cauză și nu numai a făcut un prim pas nu pentru a căuta distracție, ci un altfel de plăcere, pur personală și spirituală, și în același timp atât de colectivă, deoarece muzeele vorbesc despre noi într-o liniște supremă! Sper că această minunată zi  nu a fost pentru tineri un motiv de a fi din nou fashion (ceea ce din păcate am observat la unii) într-un stil mediocru, materialist, ci un bun pretext de a se culturaliza! Sper ca de acum înainte să nu mai găsesc din nou încăperile muzeelor goale, cum de multe ori le-am aflat, afundate într-o tăcere mormântală, deranjată doar uneori de tusea sau mirarea unui vizitator rătăcit pe acolo...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu